ОБЩИ УСЛОВИЯ НА „ФАЙНД АРТ“ ООД
за ползване на ИНТЕРНЕТ САЙТ и ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
https://findart.bg/
и за извършването на покупки на произведения на изобразителното и приложното изкуство през него
Настоящите „Общи условия” уреждат условията за ползване на уебсайта http://www.findart.bg (наричан по-долу само “Сайт”) от КЛИЕНТИТЕ на предлаганите от него стоки;условията, реда и начина за сключване на договори за покупко-продажба между Продавача и Клиентите; правата и задълженията на страните по сключените помежду им договори за покупко-продажба, включително, сроковете и начините за доставка на поръчаните стоки, тяхното плащане и получаване, условията и реда за предявяване на рекламации и връщане на закупени продукти.
I. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1. Тези „Общи условия” представляват договор за покупко-продажба между страните „ФАЙНД АРТ” ООД и потенциалния Клиент.
1.1. „ФАЙНД АРТ” ООД е търговско дружество, регистрирано в Търговския регистър към Агенция по вписванията, с ЕИК 208256797, със седалище и адрес на управление София 1527, ул. Ангиста № 6, ет. 3, офис 3, предлагащо за продажба произведения на изобразителното и приложното изкуство в онлайн магазин http://www.findart.bg, наричано за краткост Продавач.
1.2. „ Клиент” e всяко дееспособно физическо или юридическо лице, което се е съгласило с настоящите Общи условия във връзка със заявяването и закупуването на предлаганите чрез електронния магазин произведения на изобразителното и приложно изкуство. Физическите лица – клиенти имат качеството на потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите.
2. „ФАЙНД АРТ” ООД предоставя на Клиента възможност да закупува предлаганите в онлайн магазина произведения, чрез заявяване на поръчка и заплащане на съответната продажна цена, като „Общите условия” са валидни и обвързват клиента, след като последният изрично се е съгласил с тях по посочения по-долу начин.
2.1. Приемането на настоящите Общи условия от Клиентите се извършва чрез маркирането на полето (чекбокса) „ Запознах се с Общите условия и ги приемам” в рамките на процедурата по регистрация или на подаване на поръчка от Клиент със статут на “гост” на Сайта и след като Клиентът е въвел изискваните от тези процедури лични данни.
2.2. Приемането на Общите условия по посочения по-горе начин създава необорима презумпция, че Клиентът се е запознал със съдържанието им, преди да ги приеме и че ги приема. С маркирането на полето (чекбокса) “Запознах се с Общите условия и ги приемам” / Клиентът извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с настоящите Общи условия и ги приема.
2.3. Общите условия са публикувани на видно място на Сайта и са достояние на всеки посетител.
2.4. „ФАЙНД АРТ” ООД си запазва правото да променя общите условия и условията за ползване на сайта по всяко време, без предварително известие, като променените условия се публикуват на сайта.
3. Сайтът e електронен магазин, достъпен на адрес в Интернет http://www.findart.bg, посредством който Клиентите имат възможност да:
3.1. сключват договори за покупко-продажба и доставка на предлаганите на Сайта произведения;
3.2. Да извършат регистрация и създаване на профил за преглеждане на Сайта и използване на допълнителните услуги за предоставяне на информация;
3.3. Да подават поръчки за покупка като “гости” на Сайта, без предварително създаване на клиентски профил на Клиента;
3.4. Да преглеждат произведенията, техните характеристики, цени и условия за доставка;
3.5. Да сключват договори за покупко-продажба и доставка на произведенията на изкуството, предлагани от Сайта;
3.6. Да извършват всякакви плащания във връзка със сключените договори със Сайта, съгласно поддържаните от Сайта електронни средства за разплащане.
3.7. Да получават информация за нови стоки и услуги, предлагани от Сайта;
3.8. Да извършват електронни изявления във връзка със сключването или изпълнението на договори със Сайта чрез интерфейса на страницата на Сайта, достъпна в Интернет;
3.9 Да бъдат уведомявани за правата, произтичащи от закона, предимно чрез интерфейса на страницата на Сайта в Интернет.
II. ПОЯСНЕНИЕ НА НЯКОИ ТЕРМИНИ
По смисъла на настоящите „Общи Условия” изброените понятия са използвани със следното значение:
1.„ЕЛЕКТРОНЕН” или „ОНЛАЙН МАГАЗИН” е Интернет сайтът http://www.findart.bg, който служи като виртуална платформа за предлагане на стоки и услуги за продажба и за постигане на съгласие между ПРОДАВАЧ и КЛИЕНТ за покупко-продажба на конкретна стока (артикул).
2. http://www.findart.bg e уебсайт за електронна търговия – за продажба и доставка на публикуваните в него стоки и услуги, от името на „ФАЙНД АРТ” ООД.
3. „Имейл” е посочен от клиента електронен пощенски адрес, с който клиентът се регистрира и идентифицира в сайта на „ФАЙНД АРТ” ООД.
4. „Парола” е съвкупност от букви и/или цифри, представляващи код, който заедно с имейлиндивидуализира клиента и му предоставя възможност за достъп до профилa му, за извършване на валидни заявки за покупка на предлаганите в сайта стоки.
5. „Моят профил” е обособена част от уебсайта на „ФАЙНД АРТ” ООД - http://www.findart.bg, съдържаща информация за клиента/потребителя, изисквана от „ФАЙНД АРТ” ООД, съхранявана при него, ползвана и обработвана единствено и само на основание чл. 6, ал. 1, б. „а“ (след предоставяне на съгласие от субекта на данните) или чл. 6, ал. 1, б. „б“ (обработването е необходимо за изпълнението на договор, по който субектът на данните е страна) от Общия регламент за защита на личните данни, като достъпът до потребителския профил от клиента се осъществява, чрез въвеждане на потребителско име и парола. Потребителският профил обслужва и комуникацията между клиента и „ФАЙНД АРТ” ООД. В профила си, клиентът може да проследи всички свои поръчки и договори, сключени с „ФАЙНД АРТ” ООД.
6. "Продажна цена" е крайната цена за бройка или за определено количество стока или за услуга, включваща всички разноски, свързани с опаковането на артикулите, дължими съгласно приложимото законодателство данъци и/или други налози. В продажната цена не са включени разходите за доставка, банкови и разплащателни такси, освен ако е оказано друго.
7. „Търговски съобщения” са рекламни или други съобщения, представящи пряко или косвено стоките, услугите или репутацията на лице, извършващо търговска или занаятчийска дейност или упражняващо регулирана професия.
8. "Предоставяне на стоки и услуги чрез електронни средства" е предоставянето на стоки и услуги, при което всяка от страните използва устройства за електронна обработка, включително цифрово компресиране и съхраняване на информацията, като услугата изцяло се осъществява чрез използване на проводник, радиовълни, оптически или други електромагнитни средства.
9. „ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА” е сключеният от разстояние чрез настоящия електронен магазин договор за покупко-продажба на стока или услуга между Продавач и КЛИЕНТ.
10. "По изрично изявление на получателя на стоката/услугата" означава, че стоката или услугата се осигуряват при изрично заявяване на желание за ползване от страна на получателя.
11. Кошница за пазаруване е виртуално пространство, в което Клиентът добавя избраните от него артикули, които възнамерява да закупи.
12. Гост на сайта е Клиент, който извършва поръчка без да създава личен профил на сайта.
13. Бисквитка е пакет информация, изпратен от сървъра на уебсайта на Продавача към ползваното от него крайно устройство, а след това връщан от браузъра на това устройство всеки път, когато той получи достъп до този сървър. Бисквитките позволяват на сайта да разпознава устройството на Клиента, да съхранява известна информация (предпочитания, минали действия) за него, която се съхранява за определен период от време, като по този начин се избягва повторното въвеждане на информация от страна на Клиента.
III. ПРЕДМЕТ
1.1. „ФАЙНД АРТ” ООД предоставя възмездно стоки от разстояние чрез електронни средства след изричното изявление от страна на клиента. Срещу предоставените от „ФАЙНД АРТ” ООДстоки или услуги, клиентът заплаща продажна цена, съгласно условията и сроковете на настоящите общи условия и всички евентуални изменения на последните, които са надлежно оповестени на сайта на „ФАЙНД АРТ“ ООД.
1.2. „ФАЙНД АРТ” ООД предоставя безплатно или срещу възнаграждение услуги, коитовключват, но не се ограничават до: услуги по търсене и предоставяне на достъп до информация и съдържание, достъпни за клиента във вид на текст, изображения, аудио, видео и/или аудио-визуални ресурси и други, услуги по изпращане на информационен бюлетин чрез електроннапоща, услуги, както и всякакви други свързани услуги.
1.2.1. В случаите, когато достъпът до конкретна услуга, предоставяна чрез уебсайта, изискварегистрация или се предоставя срещу възнаграждение от страна на Клиента, това е изричноуказано от Продавача по явени достъпен начин, при описание на услугата.
2. Публикуването на стоки/услуги на Сайта от страна на Продавача се счита за публична покана за отправяне на съответно предложение (оферта) от страна на Клиента до Продавача за сключване на договор за покупко-продажба по смисъла на чл. 290, ал.1 от Търговския закон.
3. С оглед обновяването и усъвършенстването на стоките, „ФАЙНД АРТ” ООД запазва правото си на едностранна промяна в параметрите и характеристиките на предлаганите стоки/услуги, както и на съответна промяна в настоящите общи условия, за което се задължава да информира клиентите си чрез публикуване на информация на сайта на „ФАЙНД АРТ” ООД.
4. Отправената от Продавача чрез Сайта публична покана съгласно чл. 290, ал. 1 от ТЗ е валидна до изчерпване на количествата от съответната стока или услуга /в случай, че последната е ограничена до определена бройка участници/.
IV. СЪЗДАВАНЕ НА ПРОФИЛ В САЙТА И СТАТУТ „ГОСТ” НА САЙТА
1. Регистрацията чрез създаването на профил в сайта на „ФАЙНД АРТ” ООД не е предпоставка за получаването на право на клиента да извършва поръчки, съответно да сключва договор за покупко-продажба с „ФАЙНД АРТ” ООД.
1.1. Клиентът има възможност да извършва поръчки и без да създава профил, посредством опцията „Плащане като гост”. При избор на тази опция, Клиентът въвежда изисканите данни.
2. Създаване на профил на сайта се извършва чрез попълване на регистрационна форма в реално време от клиента, при която клиентът изразява волята си за съгласие с настоящите общи условия и въвежда изисканите данни.
2.1. В случай на регистрация и създаване на профил на юридическо лице, изявлениятаследва да се извършват от законния представител на юридическото лице или от упълномощено от него лице.
2.2. При извършване на регистрацията Клиентът се задължава да предостави верни и актуални данни. Клиентът своевременно актуализира данните, посочени в регистрацията си, в случай на промяна.
2.3. При регистрацията си в сайта, Клиентът посочва е-mail и парола за достъп до профила си в сайта.
2.4. В случай, че Kлиентът предостави невярна или неточна информация, както и в случай, че не актуализира промените в данните си съгласно предходната точка, което възпрепятства комуникацията между „ФАЙНД АРТ” ООД и клиента и валидното извършване на поръчки, „ФАЙНД АРТ” ООД има право едностранно без да носи каквато и да е отговорност да прекрати настоящия договор и да преустанови регистрацията на клиента в сайта.
2.5. Клиентът носи пълна отговорност за опазването на своите имейл и парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използване на неговите имейли парола. Ако Клиентът остави профила си отворен на компютър или по какъвто и да било друг начин разреши и/или допусне да бъде ползван от трети лица, злоупотребили с регистрацията му, Продавачът не носи отговорност за причинените вреди.
2.6. С извършване на регистрацията и създаването на профил, клиентът дава своето съгласие личните данни, които е въвел при регистрацията, да бъдат използвани и съхранявани от „ФАЙНД АРТ” ООД за целите на настоящите общи условия.
2.7. Продавачът потвърждава извършената от Клиента регистрация, чрез изпращане на писмо на посочен от Ползвателя електронен адрес, на който се изпращат и информация за активиране на регистрацията.
2.8. В случай, че Клиентът забрави паролата си, същата се изпраща на посочения от него имейл адрес.
V. ИЗВЪРШВАНЕ НА ПОРЪЧКА
1. Клиентът има право да извършва поръчки като „гост” на сайта или чрез влизане в профила си, посредством въвеждане на валидни имейл адрес и парола.
2. Поръчката на стоки от Клиента се извършва чрез спазване на следните основни технически стъпки:
2.1. Избор на конкретна стока/услуга, определяне на броя /количеството/ и натискане на бутона „Добави в кошницата”.
2.2. Налице е опция веднъж добавени стоки да бъдат премахвани от кошницата, както и да бъде променено количеството им. Въвеждане на „код от купон” или „ваучер код”, в случай, че Клиентът разполага с такива и иска да ги ползва.
2.3. Избор на опцията „Купете сега”
2.4. Избиране на начин на поръчка – като „гост”, чрез влизане във вече създаден профил или чрез създаване на нов профил;
2.5. посочване на данните на клиента /име, фамилия, електронна поща, телефон/, посочване на адрес за издаване на фактура; при закупуване на стоки посочване на адрес за доставка.
2.6. избор на начин на доставка при закупуване на стоки;
2.7. избиране на начин на плащане;
2.8. въвеждане на код от ваучер или купон;
2.9. възможност за въвеждане на коментар към поръчката;
2.10. Маркиране на допълнителните отметки за запознаване с общите условия и за съгласие за обработване на лични данни, както и за получаване на съгласие за изпращне на информация за новини и нови предложения,рекламни материали, бюлетини и др,; При поръчка, включваща предоставяне на услуги – да потвърди своето изрично предварителносъгласие и да приеме започването на изпълнението на договора по време на срока заупражняване правото на отказ от договора.
2.11. Натискане на бутона “Плати сега”, което представлява финално действие по поръчката. Потвърждението на поръчката има правното значение на оферта от Клиента до Продавача.
3. До потвърждаване на поръчката по т. 2.11., клиентът може да преглежда и променя заявените от него стоки/услуги, количества, начин на плащане и другите данни, свързани с конкретната поръчка.
4. В случай, че клиентът е посочил непълен, неверен или грешен адрес и/или телефонен номер при подаване на поръчката, възпрепятстващ изпълнението на поръчката, се счита, че същата е невалидна и „ФАЙНД АРТ” ООД се освобождава от задължението за изпълнението й.
5.След получаване на поръчката, „ФАЙНД АРТ” ООД изпраща на клиента потвърждение за получаването по имейл или извършва потвърждението по телефон, като заедно с потвърждението предоставя на клиента информация относно:
5.1. наименование, адрес на управление и данни за кореспонденция на „ФАЙНД АРТ” ООД;
5.2. номер на поръчка и информация за основните характеристики на заявената стока/услуга;
5.3. продажната цена на стоката/услугата с включени в нея всички данъци и такси;
5.4.стойността на пощенските или транспортни разходи, свързани с нейната доставка и които не са включени в продажната цена, при покупка на стоки;
5.5. избрания от клиента начин на плащане, посочените данни за фактура и адрес за доставка;
5.6. при избран начин на плащане по банков път или посредством сайта, посочване съответно на банкова сметка или на линк за плащане чрез сайта;
5.7. срока за доставка на заявената стока, ако същият се различава от сроковете, установени в настоящите Общи условия и/или срока за изпълнение на избраната услуга;
5.8. Потвърждението за получаване на поръчката не представлява потвърждаване на самата поръчка по смисъла на т.1.1. от раздел VI.
6. В случай, че „ФАЙНД АРТ” ООД няма възможност за изпълнение на поръчката, поради това, че не разполага със заявената за закупуване стока или е възпрепятстван да предостави заявената услуга, „ФАЙНД АРТ” ООД уведомява незабавно Клиента за това на посочения от Клиента телефон за връзка или чрез изпращане на съобщение до посочения от Клиента адрес на електронна поща.
7. Добавянето на продукт в „кошницата” не резервира продукта и е възможо до приключване на поръчката този продукт да бъде изчерпан. Само потвърждаването на поръчката от страна на Продавача гарантира доставката на продукта.
VI. СКЛЮЧВАНЕ И ДЕЙСТВИЕ НА ДОГОВОРА
1. С извършване на поръчката по предходния раздел чрез интерфейса на Продавача, достъпен на страницата му в Интернет на адрес http://www.findart.bg, Клиентът отправя оферта за сключването на договор за покупко-продажба на избраните стоки/услуги, предлагани от Продавача. С потвърждаване на поръчката, по посочения по-долу в т.1.1. начин, Договорът се счита сключен (на български език) и се съхранява в базата данни на Продавача.
1.1. Потвърждението на поръчката се изпраща на електронния адрес или се съобщава по телефон, посочени от Клиента при регистрацията му като клиент, респективно – при подаването на поръчката като „гост”. Потвърждаването на поръчката има правното значение на приемане на офертата, отправена от Ползвателя съгласно чл.290 от Търговския закон.
1.2. С потвърждението на поръчката Продавачът изпраща текста на настоящите общиусловия като прикачен файл в стандартен файлов формат, както и потвърждение на изричнотопредварително съгласие и приемане на клиента за започване на изпълнението на договора предиизтичане на срока за упражняване правото на отказ от договора, когато такова е дадено при поръчката на услуги.
1.3. По силата на сключения с Клиента договор за покупко-продажба на стоки, Продавачът се задължава да достави и да прехвърли собствеността на избраните стоки на Клиента и/или да предостави избраните услуги.
1.4. В случай, че заявените стоки/услуги не са налични/не могат да бъдат предоставени, Продавачът уведомява Клиента по телефон или чрез имейл.
2.Продавачът и Клиентите сключват отделни договори за покупко-продажба на стоките/услугите, заявени от Клиентите, независимо че са избрани с едно електронно изявление и от един списък със стоки за покупка.
3.Продавачът може да достави заедно и едновременно поръчаните с отделните договори за покупко-продажба стоки/услуги.
4. Правата на Клиентите, във връзка с доставените стоки/услуги се упражняват отделно за всеки договор за покупко-продажба. Упражняването на права във връзка с доставена стока/услугане засяга и няма действие по отношение на договорите за покупко-продажба на другите стоки. В случай, че Клиентът има качеството на потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите, упражняването на право на отказ от договора за покупко-продажба на определена стока не засяга договорите за покупко-продажба на другите стоки/услуги, доставени на потребителя.
5. При упражняване на правата по договора за покупко-продажба Клиентът е задължен да посочва точно и недвусмислено договора и стоката/услугата, по отношение, на които упражнява правата.
6. По така сключения договор Клиентът следва да заплати на Продавача закупените стоки/услуги, съгласно условията, определени на Сайта и настоящите общи условия. Цената на стоките/услугите е обявена от Продавача на сайта на електронния магазин за всяка стока отделно.
7. Всички цени в уебсайта са посочени в български левове, с включени всички разноски, свързани с опаковането на артикулите, дължими съгласно приложимото законодателство данъци и/или други налози.
7.1. Посочените цени са за единична бройка и не включват пощенски или транспортни разходи за доставка на стоката, банкови и други такси, свързани с дистанционното плащане, като последните се начисляват отделно.
7.2. Продавачът има право да променя едностранно посочените на Сайта цени, като промяната на цените има сила само за договори, сключени след нейното обявяване на Сайта.
8. Цената следва да се заплати, при условие, че Продавачът е потвърдил поръчката по един от следните начини, предварително избрани от Клиента при оформяне на поръчката:
- чрез наложен платеж при доставка на стоката на представител на съответната куриерска фирма;
- авансово плащане по банков път, по посочена от Продавача банкова сметка в съобщението за потвърждаване на поръчката, като в този случай доставката се извършва след постъпване на сумата в банковата сметка на Продавача;
- авансово плащане с дебитна/кредитна карта онлайн, чрез интеррфейса на електронния магазин, като в съобщението за потвърждаване на поръчката Продавачът изпраща линк на Клиента за извършване на съответното плащане. В този случай доставаката се извършва след реалзизиране на онлайн плащането и съобразно посочените срокове за предоставяне на съответната услуга.
VII. ДОСТАВКА
1. Продавачът доставя стоките/услугите и гарантира правата на Клиентите, предвидени в закона, в рамките на добросъвестността, възприетите в практиката, потребителското или търговското право критерии и условия.
2. Цената на доставката на поръчаната стока се заплаща като допълнение към цената на стоката, по избрания от Клиента начин. Цената на доставка се определя при начисляването на крайната сума за плащане и се определя съгласно на избраната от Продавача куриерска фирма допосочен от клиента адрес или до офис на куриера, в зависимост от посочената от клиента опция.
3.1. Продавачът работи със следните курерски фирми: Еконт
3.2. В случай, че Клиентът желае доставката да бъде извършена от различна от посочените куриерска фирма, то цената на доставката ще се определи, съгласно условията предлагани от тази фирма.
4. Доставката на заявените стоки се извършва при условията, определени от Продавача на страницата на Сайта и съгласно настоящите общи условия, в срок от от 1 до 3 работни следпотвърждаване на поръчката;
4.1. Поръчки направени в петък (след 15:00 часа), събота и неделя се обработват в първияработен ден.
4.2. Hяĸoи нaceлeни мecтa (пoвeчeтo ceлa и няĸoи гpaдoвe) ca cъc cпeциaлeн peжим нaдocтaвĸa oт cтpaнa нa ĸypиepcĸитe фиpми ("пo гpaфиĸ"). В този случай срокът на доставка може данадвишава 3 работни дни, за което Продавачът уведомява Клиента.
4.3. Продавачът не носи отговорност за закъснение в случай, че закъснението се дължи на куриерската фирма, друг доставчик или на действията на Клиента.
5. Продавачът си запазва правото да удължава посочените срокове с до 5 дни като информира предварително Клиента, и да удължава сроковете над 5 дни с предварителното одобрение от страна на Клиента. Продавачът си запазва правото да променя подизпълнителя, извършващ доставката без да предупреждава предварително Клиента, стига това да не променя начина на доставка. Възможно е доставката да бъде извършена на части, за което Клиентът ще бъде своевременно уведомен.
6. Стоката се доставя подходящо опакована, съобразно вида й и транспорта за доставка. Веднага след предаване на стоката на куриер, Продавачът се освобождава от риска, който се прехвърля върху клиента. При доставка стоките следва да бъдат прегледани внимателно от клиента или упълномощено от него лице. Евентуални повреди, удари и други щети следва да бъдат докладвани незабавно на Продавача.
7. Ако Клиентът не уведоми Продавача съгласно т.6 стоката се смята за одобрена като съответстваща на изискванията, освен за скрити недостатъци.
8. Поръчаната стока може да бъде получена само от:
- Клиента – съответно индвидуализиран според данните от клиентския профил или съответната поръчка за покупка;
- лице, овластено от Клиента да получи стоката със самата поръчка;
- лице, което изрично потвърди автентичността и идентичността на поръчаната стока и се съгласи да я заплати в брой от името на клиента, при поръчки с наложен платеж;
– лице, което е на посочения от клиента адрес и потвърди автентичността и идентичността на поръчаната стока;
9. При посочени неверни данни за доставка от страна на Клиента – сгрешени телефон, адрес, лице за контакт при подаване на заявката Продавачът не е обвързан от каквото и да е задължение за изпълнение на поръчката.
10. При предаване на стоката Клиентът или трето лице подписват придружаващите я документи. За трето лице се счита всеки, който не е титуляр на заявлението, но приема доставката на стоката и е на посочения от клиента адрес.
11. В случай, че Клиентът не бъде намерен в срока за изпълнение на доставката на посочения адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, Продавачът се освобождава от задължението си да достави заявената за покупка стока.
11.1. В горепосочения случай Клиентът може да потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като поема всички разходи по доставката, включително допълнителни разходи, начислени за забавянето от куриера, ако има такива. В този случай започва да тече съответно нов срок за доставка от момента на потвърждението.
12. Клиентът има право да откаже получаването на заявената за покупка от него стока, когато тя му е доставена при едно от следните условия:
• доставената стока явно не съответства на заявената за покупка от Клиента и това може да се установи чрез обикновения й преглед;
• цената, която Клиентът следва да заплати, не съответства на дължимата цена;
• при несъответствие между заявената за покупка и доставената стока, което не е било възможно да бъде установено в момента на доставката.
12.1. При отказ за получаване на стоката, извън случаите описани по-горе, отказът се счита за неоснователен и Клиентът дължи заплащане на разходите за доставка и връщане на стоката.
12.2. Ако при самото получаване на стока, тя е с нарушена или разкъсана опаковка поради неправилно транспортиране или има липси, Клиентът следва незабавно да се свържете с Продавача или да откаже да приеме стоката. Тези обстоятелства се удостоверяват писмено със забележка в товарителницата на куриера. Изготвя се протокол, в който е описано констатираното състояние на пратката и опаковката й. В изготвения протокол, задължително има подпис и на упълномощения служител на куриерската фирма, която извършва доставката. В случай, чеКлиентът приеме пратката на своя отговорност и не предяви своите претенции пред куриера, илилипсва име и подпис на упълномощения служител на куриера, рекламацията се счита занедействителна.
13. При несъответствие между заявената за покупка и доставената стока Клиентът има право да:
- заяви подмяна на артикул, фигуриращ в първоначалната му поръчка. В този случай е необходимо да заяви желанието си писмено на е-мейл: _____________, в срок не по-дълъг от 14 работни дни от датата на доставка на първоначално доставената стока.
- поиска доставената му стока да бъде заменена със съответстваща на направеното от него заявление за покупка в срок от 24 часа от получаването й, когато доставената стока явно не съответства на заявената за покупка от Клиента стока и това може да се установи чрез обикновения й преглед писмено на e-mail: ___________________.
14. Aĸo Продавачът нe мoжe дa изпълни дoгoвopa пopaди тoвa, чe нe paзпoлaгa cпopъчaнитe cтoĸи, тoй e длъжeн дa yвeдoми зa тoвa Клиента и дa възcтaнoви плaтeнитe oт нeгocyми в cpoĸ дo 14 paбoтни дни oт дaтaтa, нa ĸoятo Продавачът e cлeдвaлo дa изпълни зaдължeниeтo cи пo дoгoвopa.
14.1 B cлyчaитe пo т.14 Продавачът мoжe дa дocтaви нa Клиента cтoĸи cъc cъщoтo ĸaчecтвoи цeнa, ĸoгaтo тaзи възмoжнocт e билa изpичнo пpeдвидeнa пpeди cĸлючвaнeтo нa дoгoвopa или в caмия дoгoвop. B тoзи cлyчaй тoй yвeдoмявa пoтpeбитeля пo яceн и paзбиpaeм нaчин зa пpoмянaтaв изпълнeниeтo нa дoгoвopa.
14.2. Koгaтo пpи ycлoвиятa на 14.1. Продавачът изпълни дpyгo вмecтo дължимoтo и Клиентът yпpaжни пpaвoтo cи нa oтĸaз oт cĸлючeния дoгoвop, paзxoдитe пo вpъщaнeтo нa cтoĸитe ca зacмeтĸa нa Продавача, зa ĸoeтo тoй yвeдoмявa Клиента.
15. Клиентът се съгласява, че Продавачът има право да приема авансово плащане за сключените с него договори за покупко-продажба на стоки и тяхната доставка. Клиентът избира самостоятелно дали да заплати на Продавача цената на стоките преди или в момента на доставката им.
VIII. ПРАВО НА ОТКАЗ И РЕКЛАМАЦИЯ
1. Разпоредбите на настоящия раздел касаят взаимоотношенията между Продавача и клиенти имащи качеството на потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите
2. Клиентът има право да се откаже от договор за закупуване на стоки, без да посочва причини за това, в срок 14 дни.
2.1. За да се упражни правото на отказ, трябва да са спазени следните условия :
- Да бъде запазен търговския вид на продукта както и оригиналната опаковка;
- Не трябва да има следи от употреба;
2.2. Транспортните разходи за връщане са за сметка на клиента;
2.3. При неизпълнение на горните условия Продавачът има право да откаже връщането на стоката.
3.Срокът за отказ е 14 дни считано от:
- датата, на която Клиентът е получил стоката;
- датата на получаване на последната стока, при поръчка на множество стоки, които се доставят поотделно;
- датата на получаване на последната част, при поръчка на стока, която се доставя на части;
4. За да упражни правото си на отказ, Клиентът трябва да уведоми Продавача „ФАЙНД АРТ” ООД, посредством изрично заявление изпратено чрез имейл - office@findart.bg .
4.1. За упражняване правото на отказ, Клиентът може да използва приложения към настоящите общи условия формуляр за отказ – Приложение 1 или имейл в свободен текст с референция към номер на поръчката и артикули, от които се отказва.
4.2. Срокът за отказ се счита за спазен, ако Клиентът е уведомил Продавача, че упражнява правото си на отказ преди изтичането на срока за отказ от договора.
4.3. Продавачът потвърждава приетото заявление за отказ по посочения при поръчката имейл на клиента.
5.При отказотдоговор, Продавачът възстановява на Клиента всички плащания, получени от него, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Клиента начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Продавача), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни считано от датата, на която Продавачът е бил информиран за отказа. Възстановяването на сумите се извършва, чрез същото платежно средство, използвано от Клиента при първоначалната трансакция, освен ако Клиентът изрично не сеесъгласил за друг начин;
6.1. Възстановяването на платените суми се извършва след получаване на стоките обратно от Продавача или след получаване на доказателство, че стоките са изпратени.
6.2. Стоките следва да се върнат в срок до 14 дни от заявяване на отказа и на адрес: София 1527, ул. Ангиста № 6, ет. 3, офис 3, като Клиентът се задължава да съхранява получените от Продавача стоки, тяхното качество и безопасност в този период.
6.3. Разходите по връщане на стоките са за сметка на Клиента
6.4. Клиентът тpябвa дa изпpaти или пpeдaдe cтoĸитe oбpaтнo нa Продавача или нayпълнoмoщeнo oт нeгo лицe в дoбъp тъpгoвcĸи вид, a имeннo – зaпaзeнa opигинaлнa oпaĸoвĸa, ĸoнcyмaтиви и aĸcecoapи, в cлyчaй, чe e имaлo тaĸивa, както и придружаващите стоката документи. Cтoĸитe нe тpябвa дa ca използвани. Отклонения във вида на стоката ще бъдат описвани в протокол подписан от служителя на куриерската фирма и представител на Продавача, а при лично предаване – от Клиента и представител на Продавача.
7. Правото на отказ отпада в следните случаи:
7.1. за доставка на стоки, изработени по поръчка на клиента или съобразно неговите индивидуални изисквания;
7.2. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естеството им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени.
8. В срока за отказ по т. 3 от настоящия раздел и при спазване изискванията по т.6.4., Клиентът може да поиска замяна на доставената стока.
8.1. Доставената стока може да бъде заменена с друг/и с по-малка, равна или по-голяма стойност от първоначално поръчаната, като съответно се приспадне или доплати разликата в цената, ако има такава.
8.2. Транспортните разходи за замяна и в двете посоки са за сметка на Клиента. Връщането на стоката, която се заменя трябва да се осъществи от лицензирана куриерска фирма до адреса на oshadhi.bg или лично да се предаде в офиса на Продавача.
8.3. След приемане на върната стока Продавачът се свързва с Клиента по телефон или електронна поща, като го информира, че е получил пратката и потвърждава изпращането на стоката, с която се заменя предходно заявената.
9. Клиентът има право на рекламация на стоките поради значителното им несъответствие с характеристиките, описани в сайта на Продавача към момента на поръчката.
9.1. За да упражни правото си Клиентът следва да предяви рекламация пред Продавачаустно или писмено, като предастави заедно с получените стоки, касовата бележка, фактурата, указания за употреба и т.н.
9.2. При предявяване на рекламацията Клиентът уведомява Продавача за предпочитания отнего начин за удовлетворяване на рекламацията: заменяне на стоката с друга стока иливъзстановяване на заплатената сума. Освен изявлението по предходното изречение, искането наклиента за рекламация следва да съдържа най-малкото:
а) в какво се състои несъответствието на стоката;
б) размера на претендираната сума;
в) адрес за контакт;
г) други факти и обстоятелства, които клиентът счита за относими.
9.3. След получаването на рекламацията, Продавачът разглежда искането за рекламация. В случай че въз основа на предоставената информация рекламацията бъде сметната за основателнаПродавачът предоставя на клиента обезщетение, изразяващо се в замяна на стоката с друга, избрана от клиента, или възстановяване на платената от клиента сума.
9.4. Ако избраната по предходната алинея стока се предлага в електронния магазин наПродавача на по-висока стойност от заменената, разликата следва да бъде заплатена от Клиентапо банков път.
9.5. При по-ниска стойност на избраната по ал. 3 стока – разликата ще бъде възстановена наклиента по начин, съответстващ на избрания от него метод на плащане.
9.6. Клиентът може да упражни правото си на рекламация в срок до 14 дни от откриване нанесъответствието, считано от датата на доставката на стоките.
X. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ
1. Продавачът се задължава:
- Да достави заявената стока в сроковете съгласно настоящите общи условия.
- Да полага грижата на добър търговец при изпълнение на задълженията си по този договор.
- Да поддържа вярна и актуална информация за характеристиките и продажните цени на стоките и услугите в сайта.
- да гарантира, че всички артикули отговарят на обявените характеристики;
- да гарантира, че авторството на произведенията е действително на обозначения на сайта на „ФАЙНД АРТ“ ООД автор.
2. Продавачът има право:
- по свое усмотрение, без да отправя предизвестие и без да дължи обезщетение да прекрати едностранно договора, в случай че установи, че Клиентът използва Сайта в нарушение на настоящите общи условия, законодателството в Република България, общоприетите нравствени норми или общоприетите правила и практика в електронната търговия.
- Да изпраща търговски съобщения до клиента, в случай че Клиентът изрично се е съгласил.
2.1. Продавачът не носи отговорност за вредите, настъпили при липса или прекъсване на достъпността до интернет сайта на електронния магазин по причини, независещи от Продавача.
3. Клиентът се задължава:
- да посочи точни и валидни данни в регистрационната форма и при подаване на заявка за покупка на стока;
- да заплати цената на заявената от него стока и разходите по доставката, в случай че последните са дължими;
- да не подава невалидни заявки или друга невярна информация.
- при ползване на предоставения му достъп до електронния магазин да спазва българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите Общи условия, Интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави; да не накърнява доброто име на другиго и да не призовава към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпление, към насилие над личността или към разпалване на расова, национална, етническа или религиозна вражда, да не проповядва фашистка или друга антидемократична идеология, да не нарушава чужди имуществени или неимуществени права, включително право на интелектуална собственост;
- да уведомява незабавно „ФАЙНД АРТ” ООД за всеки случай на извършено или открито нарушение;
- да не се намесва в правилното действие на системата, включително, но не само, да не осуетява процедурата по идентификация на друг потребител, да не осъществява достъп извън предоставения, да не накърнява или възпрепятства наличността, надеждността или качеството на предоставения достъп, както и да не го използва по начин, предизвикващ отказ от използването му; да не извлича чрез технически средства или по технически начин информационни ресурси или части от информационни ресурси, принадлежащи към базите данни, разположени на уебсайта на „ФАЙНД АРТ” ООД и по този начин да не създава собствена база данни в електронен или друг вид; да не се представя за друго лице, или по друг начин да заблуждава трети лица относно самоличността си или принадлежността си към определена група хора; да не извършва злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия.
4. Клиентът има право:
- Да получава актуална и вярна информация от сайта на Продавача.
- Да получи стоката, която е заявил в сроковете и при условията на настоящите общи условия.
- Да получи достъп до услугите, предлагани чрез сайта на Продавача, при спазване на условията и зисикванията, определени от Продавача при описанието на услугите, Общите условия и действащото законодателство.
- Да ползва услугите, предлагани опт сайта на Продавача само за лични цели, но не и за извършване на търговска или професионална дейност.
5. Клиентът няма право да изтегля и записва аудио-визуално или друго цифровосъдържание, предлагано от Продавача срещу заплащане, без разрешение от страна на последнияили на съответните трети лица. Индикация за такова разрешение е например наличието наизрична опция за изтегляне и записване под формата на бутон или електронна препратка, коятоводи към съответното съдържание.
XI. ЗАЩИТА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ И АВТОРСКИ ПРАВА
1. Всички елементи на съдържанието на сайта на “ФАЙНД АРТ” ООД, включително дизайн, софтуерни програми, текстове, бази данни, графики, рисунки, скици и др. както и цифровото съдържание предоставено от Продавача, са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните му права и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
2. Правото на достъп на Клиента не включва правото да се копира, възпроизвежда или променя информация, представляваща обект на интелектуална собственост.
3. Всички авторски и сродни права върху закупените произведения на изкуството си остават за автора, освен ако в обявата за произведението не е записано друго.
XII. ЛИЧНИ ДАННИ И БИСКВИТКИ
1. „ФАЙНД АРТ“ ООД събира и обработва само онези минимално необходими лични данни, които са свързани с дейността му и за които Клиентът е дал изричното си съгласие да бъдат събирани и обработвани или при наличие на друго законно основание за това.
2. „ФАЙНД АРТ“ ООД събира и обработва лични данни на Клиента в следните случаи и за посочените цели:
- В случай, че сте се съгласили да получавате информационен бюлетин на Продавача и сте представили имейл;
- При запитване до Продавача по електронен път е необходимо Клиентът да посочи имейл за връзка, за да може Продавачът да се свърже с него. При допълнително предоставена информация, същата ще бъде обработена само до колкото е необходимо да бъде отговорено на съответното запитване.
- При създаване на личен профил на интернет страницата на електронния магазин Клиентът предоставя имена, имейл, адрес и телефон.
- При заявка, приемане и изпълнение на поръчки в онлайн магазина - се обработватдопълнително следните категории лични данни: три имена, телефонен номер, адрес за доставка, други данни за фактура, време на доставка, ако е избрано такова.
- При заплащане с кредитна или дебитна карта сайтът пренасочва процеса към модула за разплащане с банкови карти на Борика, от който Продавачът получава само информация дали заплащането е преминало успешно или не. Продавачът не съхранява и не обработва информация за платежните карти.
- При ползване на клиентски профил, Клиентът има информация за всички направени от него поръчки. Продавачът предоставя възможност на Клиента да променя и актуализира предоставените данни.
- При упражняване на правото на отказ и рекламация се обработват три имена, имейл и телефонен номер.
3. При желание от страна на Клиента, има възможност да бъдат запазени артикулите в кошницата за пазаруване и да бъдат поръчани на по-късен етап и при ново посещение на профила. За тази цел Продавачът използва бисквитки, за които е налице подробна информация по-долу.
4. Продавачът съхранява предоставените лични данни само за необходимия срок с оглед целите, за които същите са събрани. Клиентът може по всяко време да изрази желанието си профилът му, както и всички негови лични данни да бъдат заличени, както и да заяви отказ да получава информационен бюлетин.
5. Продавачът се задължава да не разкрива никакви лични данни за Клиента на трети лица - държавни органи, търговски дружества, физически лица и други, освен в случаите когато е получил изричното писмено съгласие на Клиента, информацията е изискана от държавни органи или длъжностни лица, които според действащото законодателство са оправомощени да изискват и събират такава информация или когато Продавачът е длъжен да предостави информацията по силата на закона.
6. Продавачът предоставя съответно необходимите данни единствено на доверени партньори – доставчици на съответната поръчка, доставчици на меркетингови и уеб дизайн услуги, с оглед небходимостта да изпълни задълженията си по сключения договор.
7. Продавачът обработва личните данни единствено и само с посочените в настоящите общи условия цели и срокове. Достъп до данните се предоставя единствено на конкретно определени лица, обучени за работа с лични данни.
8. Клиентът има право да получава информация относно обработваните лични данни за него, а в случай, че прецени, че е налице нарушение на правата за защита на личните му данни има право да подаде жалба до Комисия за защита на личните дани.
9. За разглеждане на електронния магазин не се изисква регистрация или предоставяне на лични данни. При зареждане на страницата на електронния магазин и при преглед на нейното съдържание се използват „бисквитки“, които способстват за нейното правилно функциониране. При извършване на поръчки през сайта, бисквитките позволяват на сайта да запомни кои продукти са добавени в потребителската кошница до потвърждаване на поръчката.
10. Бисквитките остават в крайното устройство на Клиента до следващо зареждане на страницата на електронния магазин. Клиентът може да изтрие бисквитките или да настрои браузъра си да не запаметява такива, посредством настройките на браузъра.
11. Продавачът публикува пълния текст на Политиката си за лични данни на видно място в сайта.
XIII. ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
1. Страните по настоящите Общи условия не отговарят за неизпълнението на договора, причинено в резултат на непреодолима сила. Непреодолима сила по смисъла на тези Общи условия е всяко непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключването на договор между „ФАЙНД АРТ” ООД и Клиента, което прави невъзможно изпълнението на поетите с него задължения. Страната, засегната от непреодолима сила, е длъжна да предприеме всички разумни усилия и мерки, за да намали до минимум понесените вреди, загуби, както и да уведоми писмено другата страна в тридневен срок от настъпването на непреодолимата сила. В случай, че страната, позоваваща се на непреодолима сила не изпрати уведомлението, същата губи право да се позовава на непреодолима сила. За времетраенето на непреодолимата сила сроковете за изпълнение на задълженията по Договора спират да текат.
2. В случай че някоя от клаузите или разпоредбите на тези Общи условия в даден момент се окаже недействителна или нищожна или по друг начин се окаже неприложима спрямо някоя юрисдикция, то тази клауза се отделя от настоящите Общи условия, така че действителността или приложимостта на останалите клаузи или разпоредби и смисълът на настоящите Общи условия и намерението на страните по тях да не бъдат засегнати от тази недействителност или неприложимост. Нищожността на отделна клауза няма да води до нищожност на тези Общи условия, като нищожната клауза ще бъде тълкувана с оглед действителната обща воля на страните
3. Настоящите Общи условия и договорите, сключени между страните се уреждат и тълкуват в съответствие със законите на Република България.
4. Всички спорове, породени от договор, сключен между страните или отнасящи се до него или до допълнителни споразумения към него, включително и споровете, породени от или отнасящи се до тълкуване, недействителност, неизпълнение или прекратяване, ще бъдат решавани по взаимно съгласие. Ако между страните не бъде постигнато споразумение спорът следва да се реши първо чрез посредничеството на КЗП (Комисия за Защита на Потребителите) и едва когато това е невъзможно се отнася за решаване пред компетентния съд.
5. В случай на смърт, поставяне под запрещение, преобразуване или трансформиране на правноорганизационната форма на една от договарящите се страни, задълженията по този договор обвързват и се поемат от техните наследници или правоприемници.
6. Страните се съгласяват, че всички изявления помежду им във връзка със сключването и изпълнението на договора за покупко-продажба могат да бъдат извършвани по електронен път и чрез електронни изявления по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис и чл. 11 от Закона за електронната търговия.
6.1. Предполага се, че електронните изявления извършени от Клиентите на сайта са извършени от лицата, посочени в данните, предоставени от Клиента при извършване на регистрация или при поръчка като гост на сайта.
6.2. Електронният и пощенският адрес за кореспонденция между страните за Продавачът са посочени в настоящите условия, раздел Данни за Продавача, а за Клиента се посочват при извършване на поръчка като гост на сайта или при регистрация на личен профил.
7. В случай на противоречие между настоящите общи условия и уговорки в специален договор между страните, с предимство се прилагат клаузите на специалния договор.
XIV. ДАННИ ЗА ФАЙНД АРТ ООД
1.Наименование на Продавача:ФАЙНД АРТ ООД
2.Седалище и адрес на управление:София 1527, ул.Ангиста№ 6, ет. 3, офис 3
3.Адрес за упражняване на дейността и адрес за отправяне на жалби от потребители:София 1527, ул.Ангиста№ 6, ет. 3, офис 3
4.Данни за кореспонденция:София 1527, ул.Ангиста№ 6, ет. 3, офис 3,имейл: office@findart.bg
5.Вписване в публични регистри: ЕИК208256797(Търговски регистър към Агенция по вписванията)
6.Надзорни органи:
6.1. Комисия за защита на личните данни
Адрес: гр. София,ул. "Иван Евстатиев Гешов" № 15,
тел.: (02) 91-53-518
Имейл: kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg
6.2. Комисия за защита на потребителите
Адрес: 1000 гр.София, пл."Славейков" № 4А, ет.3, 4 и 6,
тел.: 02 / 980 25 24
факс: 02 / 988 42 18
гореща линия: 0700 111 22
Уеб сайт: www.kzp.bg
6.3. Комисия за защита на конкуренцията
България
София 1000, бул. "Витоша" №18
Телефон: (02) 935 61 13
Факс: (02) 980 73 15
Уеб сайт: www.cpc.bg